ShoutMix chat widget
Hide your ShoutBox

Perlu Ke Second Account ?

Posted by Amir Aidid - -

salam sejahtera semua . :)

perlu ke second account ? second account di sini merujuk kepada account Facebook ya tuan tuan dan puan puan . bagi anda adakah itu sesuatu yang perlu ataupun tidak ? kebiasaan nya , second account dibuat apabila first account sudah pun penuh , betul kan ? tapi dalam kes ame ini , second account ame buat adalah kerana teguran di laman twitter ame dibawah ini ..


kawan ame itu bukanlah seorang blogger dan beliau tidak menyertai mana mana bloggers' groups di Facebook . TAPI , beliau menerima begitu banyak notifications apabila ame ping blog . selama ini ame menyangka members dalam bloggers' groups itu saja yang akan dapat notifications bila ame ping , tak sangka pula kawan kawan ame yang lain iaitu mereka yang tidak menyertai groups berkenaan pun akan dapat juga . :\ kesian mereka kann . :(

selepas ame ditegur , ame bertanyakan juga kepada beberapa kawan ame yang lain , kawan yang bukan blogger dan tidak menyertai mana mana bloggers' groups di Facebook . dan jawapan yang ame terima adalah sama , mereka juga menerima notifications yang banyak setiap kali ame ping blog . :\ malah salah seorang daripada mereka mampu menyenaraikan bloggers' groups yang ame join . ame pun tidak tahu whats wrong with the Facebook systems nowadays , mereka yang tidak join groups berkenaan pun dapat notifications juga .

CLICK untuk ke second account ame ya . :)

setelah mengambil kira beberapa faktor , ame telah mengambil keputusan untuk membuat second account . dan second account ini akan ame gunakan untuk ping blog di bloggers' groups sahaja . :) ame rasa serba salah apabila kawan kawan ame yang lain , yang terpaksa menerima begitu banyak notifications walaupun mereka tidak join group group berkenaan , kalau mereka join tu boleh consider lagi laa kan . ;) ini BUKAN salah bloggers' groups semua itu , the groups setting is okayy , the Facebook setting is NOT okayy ! grrr . 

bloggers' groups di Facebook adalah sangat penting bagi ame , begitu juga kawan kawan ame juga sangat penting bagi ame . :) kedua duanya sangat penting ya . HAHA . sekian terima kasih . 




11 Responses so far.

  1. hohohoho
    okeh gak kalo bole hadkan noti nih
    belambak2 dlm emel
    hehehe

  2. Unknown says:

    Han pn macam tu jugak...
    lps tu terus buat account baru..:)
    tu pn utk ping blog je..:D

  3. hahahaha..

    samalah..

    same thing happened to me.

    aku ping entry kat 15 blogger grup..

    home feed penuh ngan notification tu je..

    malu ohh..

    hahaha

  4. AZRI says:

    ingatkan aku sorang je yang macam ni...rupe nya kau pon sama

    den pon dah buat second account..
    khas untuk blog...

    kesian la kat member yang x bersalah terpaksa terima feeds dan noti beriban-riban,padahal tak berkait ponggg


    jemput ke blog oke
    http://azrijohan.blogspot.com/

  5. Oh.. yang seken utk blog.. wowowow ^_^

  6. Unknown says:

    sma kes ngan aku.. mbr2 bnyk tegur

  7. haha. sama lah. awal awal tu sampai rasa malas nak ping entry. hehe

  8. adehhh . sama la . kena buat jugak la cmni . kecian sesiapa yang jadi frend tapi dapat noti ping blog . adehhh . lau da buat second account . bagi tahu la ek ;)

  9. sebab tu ada akaun fb asing.. takut semak mata.

  10. Yeah! Aku pun rasa nak buat jugak.. Tadi kawan tegur cakap news feed dia penuh dengan nama aku je.. Haish!!! Bodoh betul facebook ni.. Group tu dah kira private kenapa lagi nak kuar kat news feed orang lain, i mean kawan fb kita??? BODOH FB!!!


    Entry Terbaru : Nota Tun Dr Mahathir Bertajuk "Menghancurkan UMNO"

  11. rasanya saya pun perlu second account juga..