ShoutMix chat widget
Hide your ShoutBox

The Scarlet Letter !

Posted by Amir Aidid - -

salam , 

sudah hampir dua tahun kita saling mengenali antara satu sama lain . bagi sesetengah orang dua tahun sudah cukup untuk mengenali hati budi masing masing , tapi bagi ame , dua tahun belum cukup untuk ame kenal siapa kamu . sepanjang tempoh pengenalan kita , banyak benda telah kita lalui bersama , baik yang senang , mahupun yang susah . baik yang suka , mahupun yang duka . kita pernah ketawa bersama , kita pernah juga menangis bersama . ohh malah kita juga pernah bertikam lidah kan ? itu pun kalau kamu masih ingat . senang kata , semuanya pernah kita lalui bersama kan ? dan kita juga berkongsi semuanya . daripada pakaian , makanan , cerita dan juga masalah . tiada apa yang perlu dirahsiakan antara kita berdua kan ?

namun , masa kian berlalu dan kita makin membesar . ame dengan haluan ame dan kamu dengan haluan kamu . terkadang ame merasakan bahawa kita semakin jauh . kita semakin jauh antara satu sama lain . jarang sekali kita ketawa bersama sekarang , jarang sekali kita menangis bersama sekarang dan jarang sekali kita bertikam lidah sekarang . masing masing sibuk dengan diri masing masing . dan terkadang ame rindukan saat saat indah ketika kita masih bersama dahulu . mungkin kita masih bersama lagi sekarang tapi jurang antara kita semakin membesar sehingga kan ame takut untuk melihat kebawah . apa erti nya kamu ada di hadapan ame sekarang ini kalau esok ataupun lusa kamu hendak melangkah pergi meninggalkan ame lagi ?

dan jikalau pergi kamu kali ini untuk mencapai cita cita yang telah lama kamu idamkan , ame meredhainya . ame sedar ame tak boleh simpan kamu , ame tak boleh ikat kamu untuk bersama ame selamanya . kerana itu lah , ame lepaskan kamu untuk kali ini . ame sayang kamu , namun apakan daya , sayang ame terhalang . ame terpaksa bataskan perasaan sayang ini dan perasaan ini akan ame pendam dan simpan dalam hati ame ini selama mungkin . pedih memang pedih memendam perasaan namun apakan daya , ame tidak mampu untuk meluahkannya kepada kamu . biarlah doa ame mengiringi pemergian kamu kali ini . ame doakan kamu berjaya disana dan kita sama sama berjaya kelak . 

andai kata kamu buka blog ame nie , dan mungkin kamu baca apa yang ame tuliskan ini , sedarlah bahawa sayang ame kepada kamu tidak akan pernah berubah walau sedikit pun . ingatlah ame pernah hadir dalam hidup kamu , ingatlah ame pernah jadi kawan baik kamu , ingatlah ame pernah menjadi tempat kamu luahkan masalah dulu dan insyaAllah ame juga tidak ada sesekali melupakan kamu . lepas ini kalau kamu ada masalah , atau kamu perlukan seseorang untuk berbicara , ingatlah yang ame akan sentiasa ada untuk kamu . mungkin ame tidak sepenting rakan rakan kamu yang lain , tapi ame akan sentiasa ada untuk kamu . 

akhir kata , ame ingin memohon ampun dan maaf andainya sepanjang perkenalan kita selama hampir dua tahun ini ame banyak melukakan hati kamu , ame banyak mengecewakan kamu , ame banyak marah marah kamu , ataupun ame pernah buat kamu menangis , ame minta maaf untuk itu . sesungguhnya , ame tidak pernah terniat pun untuk melukakan hati dan perasaan kamu . sekian untuk kali ini . andai kata ada rezeki , ruang dan waktu kelak , ame akan menulis lagi . ingatlah bahawa ame akan tetap sayang akan kamu . :) 




3 Responses so far.

  1. Miss Anis says:

    2 bwu 2thun...kitorang da 3thun...waaa minggu dpn da nk brpisah gn kwn2....

  2. A M E ! says:

    to miss anis ; ermm , dua tahun pun dah cukup seksa dah . huhu .

    minggu depan nak berpisah ? well , biasa laa yang bertemu pasti akan berpisah kan ? tapi insyaAllah akan bertemu semula kann ? :)

  3. org slalu mengabaikan seseorg bile dekat, tapi rase rindu bile dah jauh.

    org slalu mengabaikan seseorg bile ak perlu tapi baru teringat bile dah lama

    org slalu lupe bahawa hidup ini umpama roda...kadang di atas, kadang di bawah...

    org selalu lupe bahawa kehidupan di dunia ini umpama satu pentas teater yg besar maha nye...setiap individu membawa watak masing2 yg telah di tentukan Tuhan..

    org slalu xingat bahawa hiudp di dunia ni sementara je...hmmm..sayangi lah org yg syg kite...sebab bile dh ilang...susah nk dpt balik..