ShoutMix chat widget
Hide your ShoutBox

Bread Butter Pudding !

Posted by Amir Aidid - -

enough with the words , im back ! happy now ? haha .

today , saya ingin kongsi kan kepada anda semua resipi Bread Butter Pudding saya . menarik ? resipi yang sangat mudah dan juga murah . :) tak perlukan bahan yang banyak dan bahan nya semua sangat mudah didapati . antara bahan bahan yang diperlukan adalah ; 


seperti yang anda dapat lihat diatas , kita perlukan beberapa keping roti , 3 biji telur , susu cair , butter , gula dan juga kismis dan cherries sebagai hiasan . :) seperti yang saya kata kan , semua bahan bahan ini sangat mudah didapati . betul ?

setelah bahan bahan telah siap disediakan , kita bermula dengan memutarkan ketiga tiga biji telur , gula dan juga susu cair tersebut . disebabkan saya terlalu malas untuk memutar , saya menggunakan blender saja . HAHA .


instead of putar , kita tukar that word kepada kisar . haha . so , masuk kan ketiga tiga bahan diatas ke dalam blender . kisar sehingga kesemuanya tergaul rapi . sehingga sini , faham kan ? :O seterusnya kita beralih kepada roti pula .


haa , ini dia roti yang sudah digunting empat . sekeping roti kita bahagikan kepada empat . :) jangan kecil sangat nanti hancur pula pudding kamu itu . sesudah potong roti , rendam roti dengan air panas selama beberapa minit . 


selepas beberapa minit berlalu , tuang kan bancuhan telur , gula dan susu cair tadi kepada roti tersebut dan gaul sebati . ohh jangan lupa untuk masuk kan juga kismis dan juga cherries untuk memeriahkan lagi pudding kamu itu . 


dah puas gaul gaul tu , tuang kan adunan tersebut ke dalam loyang . tapi sebelum itu jangan lupa untuk menyapu butter pada loyang tersebut untuk mengelakkan pudding kamu melekat . seterusnya , campak kan loyang kamu ke dalam oven . -..- haha . dan hasilnya ;


hoorahhh ! ini dia hasilnya . Bread Butter Pudding ! hoyy kenapa hitam atas dia ? :O jangan salah faham , itu bukan kesan hangus ya , itu adalah chocolate rices yang telah cair di atas pudding kamu . yummmehh kann ? 

jadi , tunggu apa lagi tuan tuan dan puan puan , selamat mencuba dan semoga berjalan . sebarang pertanyaan , boleh lah anda lontar di ruangan komen di bawah ya . terima kasih ! ;)




15 Responses so far.

  1. Aliah says:

    welcome back..nampak sedap..ade lg x? haha..dulu ade wat tapi x berapa nak menjadi..

  2. Unknown says:

    haha ingat ke hangus...
    sy pnah buat tp tak jadik

  3. Judiene says:

    Nak try tapi saya bukan peminat puding roti lah. Kasi resipi puding lain saya cuba untuk try. Hehe. :)

  4. nak try!! XD
    thanks for the recipe...
    Awak buat ia nampak simple.. :)

  5. Unknown says:

    perghh dh lama x buat entry dapur bujang..haha

  6. Asma says:

    Eee cam sedap je. Blh la try. Harap2 menjadi :)

  7. oke, senang sgt. selalu jumpa yg susah, bahan2 dia giler banyak sampai malas nak buat. tp yg ni simple, thanks :)