ShoutMix chat widget
Hide your ShoutBox

Kemalangan Kereta Api dan Lori Tangki Di Kota Kinabalu !

Posted by Amir Aidid - -

salam semua .


hari ini 31/10/2011 , Malaysia dikejutkan lagi dengan satu kejadian yang tidak kita ingini . satu kemalangan yang melibatkan sebuah lori tangki minyak dan juga sebuah kereta api telah berlaku di Kota Kinabalu Sabah, berhampiran dengan Kota Kinabalu International Airport . sejak jam 8 malam tadi , ame spend most of my time at Twitter and read the trending #PrayForKK . daripada apa yang ame dapat baca di Twitter , kemalangan berkenaan begitu dahsyat ya . :\

gambar sumber dari Twitter KKCity : Pemandangan dari KKIA nahas keretapi dengan lori tangki minyak .

 jam 8 malam tadi , ame baca 18 orang telah terkorban dalam insiden ini . dan sekurang kurang nya 8 orang cedera . tapi jam 11.18 malam tadi , ame mendapat tahu tiada yang terkorban , hanya 6 orang tercedera . sejauh mana kebenaran berita ini , ame sendiri pun tidak pasti . walauapapun , mari laa kita sama sama doa kan mereka yang terlibat dalam kemalangan itu , selamat . :)

gambar sumber dari Twitter KKCity : orang ramai kelihatan memenuhi tempat kejadian .

lihat saja kemarakan api diatas . dahsyat sungguh ya . rasanya kejutan akibat peristiwa letupan Empire Gallery Subang Jaya masih belum reda , kita dikejutkan pula dengan kemalangan ini . benar kata pepatah , malang tidak berbau . -.- 

gambar sumber dari Twitter KKCity : asap dari tempat kejadian dapat dilihat dengan jelas daripada beberapa kilometer jauhnya .

picture describes thousand words . lihat saja dari gambar ame sudah tidak sanggup untuk membayangkan bagaimana keadaan disana . asap hitam tebal daripada tempat kejadian dapat disaksikan daripada beberapa kilometer jauhnya . 

gambar sumber dari Twitter KKCity

gambar terbaru , selepas api yang marak dan asap yang tebal sudah tiada . kerja kerja pembersihan masih lagi dijalankan by now i guess . as a Malaysian , i really really hope that this kind of accident will never be happened again in the future . as a drive , road user , train conductor , we should be more , extra , major careful in every single time . :)




9 Responses so far.

  1. sgt terkejut bile tgk nih
    sebb dok kat kk jugak

    aduhaii
    doakan yg terbaik semuanya..

  2. kalau ikut sumber yg sy baca dekat sini http://www.bharian.com.my/bharian/Section/index_html?section=Nasional
    hampir 200 penumpang maut..tak kesah lah kan berapa org yg maut n cedera..just sama-2 lah kita doa kan mereka selamat..Amin.

  3. kejadian ni teruk ..sampai jadi isu antrabangsa..aish..

  4. mmg menakutkn la ame..dasyat la kn. o.O

  5. @aimie amalina ; mari laa kita sama sama doa kan ya . :)

  6. @fidah adie : itu laa , ame pun munsykil juga . :\ kemalangan sangat dahsyat and jumlah cedera and terkorban pula sikit .

  7. @cik wanie Lovela (CWL) ; ohh really ? sampai jadi isu antarabangsa ya ? -..-

  8. @Abg Stalker ; kannn . so for those yang rajin travel macam abg nie , take care ya .