ShoutMix chat widget
Hide your ShoutBox

I Cursed You Petknode !

Posted by Amir Aidid - -

salam semua .


beberapa hari yang lepas negara kita yang tercinta ini dikejutkan dengan Tragedi Petknode . ohh nak tahu apa yang berlaku ? apa yang dimaksudkan dengan Tragedi Petknode ? menurut kawan ame , Tengku Nizam , Petknode saling tidak tumpah seperti Neraka bagi haiwan manja ini , Kucing . :| when we are talking bout Neraka bagi kucing kucing , anda sendiri boleh bayang kan bagaimana teruk nya keadaan di sana bukan ?

printscreen dari akhbar 

PETALING JAYA: Sebuah pusat penjagaan haiwan 'diserbu' pemilik haiwan selepas mendapati haiwan peliharaan mereka yang ditinggalkan di situ dibiarkan kelaparan sehingga ada yang mati di Damansara Damai, di sini, semalam.

Dalam serbuan jam 9.30 pagi itu, beberapa pemilik haiwan yang disertai 20 sukarelawan datang menuntun haiwan peliharaan mereka yang ditinggalkan di situ sejak 27 Ogos lalu sempena cuti Aidilfitri.

Menurut seorang sukarelawan yang hanya mahu dikenali sebagai Emi, 36, mereka mendapat maklumat mengenai pusat jagaan berkenaan di laman sosial Facebook selepas beberapa pemilik menyelar perbuatan pemilik pusat terbabit yang menjaga haiwan peliharaan mereka sambil lewa dan dipulangkan dalam keadaan yang teruk.

"Mereka dijanjikan dengan penjagaan rapi sedagkan selepas dihantar pulang, haiwan peliharaan mereka kering dan berbau busuk."

"Oleh itu , kami mengumpulkan beberapa sukarelawan dan pemilik haiwan untuk menyiasat apa sebenarnya yang berlaku di pusat jagaan terbabit,"katanya. -harian metro-


diatas ini merupakan keratan daripada Akhbar Harian Metro mengenai Petknode . katanya , ramai pemilik haiwan peliharaan mengunakan khimat Petknode ini , dengan harapan kucing mereka terjaga sepanjang mereka bercuti dikampung halaman . namun , hal yang sebaliknya berlaku . apa yang ame tahu sebanyak 16 ekor kucing mati dan lebih 200 ekor yang lain kelaparan dalam jagaan Petknode tersebut . :|

pemilik Petknode

gambar diatas menunjukkan pemilik Petknode yang kejam lagi zalim itu . ohh , for more pictures and video during the serbuan , CLICK HERE . ame tak menyangka tergamak mereka membiarkan saja kucing kucing tersebut tanpa makanan dan minum dalam kurungan . andai kata cuti Aidilfitri seminggu , maka seminggu laa kucing anda tidak makan dan minum . boleh anda bayang kan bagaimana keadaan kucing anda ?


ame tahu ramai diluar sana pencinta kucing , tidak guna kita memaki hamun pemilik Petknode tersebut right ? mungkin telinga pemilik Petknode tersebut sudah lali with those makian and all kan ? apa yang boleh mengajar dan mendidik mereka adalah dengan hukuman yang setimpal ! :) apa yang harus kita boleh untuk menghentikan semua ini ialah ,


SIGN THIS ONLINE PETITION HERE


together , we can make it different . :)




7 Responses so far.

  1. salam perkenalan...
    sudah 4low kamu...4low kongsi balik yer

    entry yang menarik...
    ingin berkongsi entry...kongsi di sini
    http://kongsi-apa2-aje.blogspot.com/p/berkongsi-disini.html

    mekasih (^_^)

  2. belasah je dua ekor tu lepas tu kurung dalam sangkar! biar dia rasa sikit..bengong tul lah! grrr

  3. ohh saya pun ada buat entry pasal ni !

    http://kucings.blogspot.com/2011/09/petknode-oh-petknode.html

  4. nak kena ni petknode...
    sian ouh kucing2 tu...
    huk2

  5. Gelugoq says:

    bloggers malaysia, kita prihatin
    sign itu petition

  6. hana says:

    erk..
    siannye kucing2 tu...
    dah la cumel...